Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

"ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821"


Σαν σήμερα σε όλους τους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς του δήμου μας, θα γιορτάζαμε με μεγαλοπρέπεια και όπως αξίζει στην ημέρα αυτή, μαζί με τους μικρούς μας μαθητές και τις παιδαγωγούς μας. Για να μπορέσουμε έστω και από το σπίτι να τιμήσουμε αυτή την ημέρα σας παραθέτουμε ένα μικρό αφιέρωμα που περιλαμβάνει ποιηματάκια για  παιδιά της 25ης Μαρτίου…….


«ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ»



ΤΟ ΕΥΖΩΝΑΚΙ

Είμαι ένα ευζωνάκι,
Δείτε, τι καλά φορώ!
Άσπρη, ωραία φουστανέλα
Και σπαθί αστραφτερό.

Κόκκινο μικρό φεσάκι
Και γενναία έχω καρδιά
Και τσαρούχια και μουστάκι,
Παλικάρι είμαι, παιδιά.

Μη με βλέπετε μικράκι,
Έχω δόξα και τιμή.
Κι αν με κράξει η Πατρίδα,
Εγώ θα τρέξω στη στιγμή.

 

ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ

Φεγγαράκι μου λαμπρό
φέγγε μου να περπατώ,
να πηγαίνω στο σχολείο,
να μαθαίνω γράμματα,
γράμματα σπουδάγματα
του θεού το πράγματα.

Φεγγαράκι μου λαμπρό
το σπαθί μου τ’αλαφρό,
φέγγε μου σαν το κρατώ,
σαν αϊτός να πεταχτώ,
στην Πατρίδα, τι χαρά!
Να χαρίσω Λευτεριά.




                                                          25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Στην ωραία γιορτή
τη μεγάλη,
εγώ ψηλά το κρατώ
 το κεφάλι.

Τα γαλάζια φορώ.
Τι ωραία!
Και στο χέρι κρατώ
τη σημαία.


25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Σήμερα λάμπει γελαστός
Ο ήλιος στην Ελλάδα
κι η δάφνη που’χε μαραθεί
γέμισε πρασινάδα.

Σήμερα φτάνει η Λευτεριά
βγείτε να τη δεχτείτε
κι όσοι ζωσμένοι τ’άρματα
κι όσοι θωρείτε.


ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

Στρατηγέ Κολοκοτρώνη,
Γέρο του Μοριά,
το σπαθί σου λευτερώνει
κάστρα και χωριά.

Της παλικαριάς το κάστρο
είσαι το τρανό
και της Λευτεριάς το άστρο
το πιο φωτεινό.



25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Είκοσι πέντε του Μαρτιού,
ευλογημένη μέρα!
Οι ουρανοί αγάλλονται
κι η Ελλάδα, πέρα ως πέρα.

 Είκοσι πέντε του Μαρτιού,
η Λευτεριά γιορτάζει!
«Χτυπάτε τους τύραννους σας,
χτυπάτε τους!» φωνάζει. 
 

Για τα παραπάνω ποιήματα η πηγή είναι: Κολίση - Χατζηκώστα, Κλεοφίλη. ‘‘Τα ποιήματα και τα τραγούδια του δημοτικού σχολείου’’, εκδόσεις Ιδιωτική έκδοση.




Απόσπασμα από τον «Θούριο»

Διαβάζοντας στα παιδιά το απόσπασμα από τον «Θούριο» του Ρήγα, μπορείτε να εκτυπώσετε το παρακάτω φύλλο εργασίας και να ζωγραφίσουν.
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου