Λυπημένη κούκλα από
ξύλινη κουτάλα
Υλικά:
Η
ποικιλία των υλικών που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι απεριόριστη.
Κουμπιά,
ματάκια, χαρτόνια ή χαρτί, μαλλί, λωρίδες τσόχας ή γκοφρέ και διάφορα
μικροαντικείμενα για το πρόσωπο και τα μαλλιά.
Διάφορα
υφάσματα όπως τσόχα, λινάτσα και ότι έχουμε στο σπίτι μας- κορδέλες, κορδόνια,
χαρτί γκοφρέ ή βελουτέ για τα ρούχα και τη διακόσμησή τους.
Εμείς
χρησιμοποιήσαμε:
·
1
ξύλινη κουτάλα
·
Τσόχα
σε διάφορα χρώματα
·
Μαρκαδόρους
·
Μαλλί
πλεξίματος
·
Κορδέλα
·
Κουμπιά
·
Σύρμα
πίπας
·
Μικρά
κομμάτια από αφρώδες υλικό
·
Ψαλίδι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Φτιάχνουμε τα ρούχα από τσόχα (αγόρι-κορίτσι)
και τα διακοσμούμε χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά
Και
στη συνέχεια ζωγραφίζουμε το πρόσωπο
Ø
Η λύπη σε κάνει…
« Η λύπη…Όπως η γρίπη, το κρυολόγημα,
το
συνάχι, ο πονοκέφαλος, το βαρύ στομάχι,
η λύπη
σε κάνει άρρωστο…
Η λύπη
σε κάνει αδιάφορο…
Η λύπη
σε κάνει φοβισμένο…»
Τσαλίκογλου, Φ. (2007)
«Η
νεράιδα της γης»
Εκδ. Κέδρος, Αθήνα
Με
αφορμή τη φράση « Η λύπη σε κάνει..» από το παραμύθι Η νεράιδα της γης της
Φ.Τσαλίκογλου, καθόμαστε με το παιδί και κρατώντας την ξύλινη κούκλα που έχουμε
φτιάξει το ενθαρρύνουμε να συμπληρώσει την παραπάνω φράση.
Για
παράδειγμα:
·
Η
λύπη σε κάνει να κλαις
·
Η
λύπη σε κάνει να θυμώνεις
·
Η
λύπη σε κάνει να μην θες να φας, κλπ.
Ø Τι
αισθάνεται ο Senecio;
Ενθαρρύνουμε
το παιδί να παρατηρήσει τον πίνακα ζωγραφικής Senecio του Π.Κλέε και να μας πει, αν είναι χαρούμενος ή λυπημένος και
για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό. Αν θέλουμε, μπορούμε να δώσουμε στο παιδί το δικό
του Senecio και να ζωγραφίσει στο πρόσωπό του ένα στόμα
λυπημένο.
ΠΗΓΗ:
https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:Senecio2.JPG
Επιπρόσθετα, μπορούμε να δώσουμε ένα κενό πρόσωπο και το παιδί να
ζωγραφίσει το συναίσθημα της λύπης
Η χαρουμενολυπημένη
πεταλούδα
Συζητάμε με το παιδί μας για τη ύπαρξη της
λύπης παντού, όπως στα χρώματα, στην μουσική, στους ήχους κλπ. Καταλήγουμε με
το παιδί ότι είναι απαραίτητο και φυσιολογικό το συναίσθημα της λύπης. Του
προτείνουμε να φτιάξουμε μία πεταλούδα με δύο συναισθηματικές όψεις. Την
σχεδιάζουμε σε ένα χαρτόνι και το παιδί την διπλώνει στη μέση. Επιλέγει
χαρούμενα χρώματα και ζωγραφίζει την μία πλευρά με «λυπημένα» χρώματα και την
άλλη με «χαρούμενα».
ΥΛΙΚΑ
·
Χαρτί
λευκό Α4
·
Πολλά
χρώματα δακτυλομπογιάς
·
Μολύβι,
ψαλίδι, πινέλο
·
Προαιρετικά
ένα γλωσσοπίεστρο
ΟΔΗΓΙΕΣ
1. Διπλώνουμε το χαρτί
στην μέση και σχεδιάζουμε στο μισό την μισή πεταλούδα (απλό σχήμα δεν
χρειάζεται πατρόν).
2. Κόβουμε το περίγραμμα
και την ανοίγουμε.
3. Στη μια πλευρά ζητάμε από το παιδί να
διαλέξει ποια χρώματα του φαίνονται λυπημένα και την βάφει με τα χέρια ή με
πινελο. Έπειτα διπλώνει το χαρτί ώστε να αναμειχθούν τα χρώματα.
4. Αφού στεγνώσει γυρνά
την πεταλούδα από την άλλη μεριά και κάνει την ίδια διαδικασία αφού όμως
επιλέξει χρώματα που του φαίνονται χαρούμενα.
- Αν θέλουμε κολλάμε ένα γλωσσοπίεστρο στο κάτω μέρος.
Ø
Μια λυπημένη κούκλα
Υλικά:
· Κανσόν ή αφρώδες χαρτόνι: κίτρινο,
πορτοκαλί και μπλε
·
Ένα
χάρτινο πιάτο μικρού μεγέθους για να μπορέσετε να σχεδιάσετε τον κύκλο
·
Κόλλα
·
Ψαλίδι
·
Καλαμάκι
από σουβλάκι
·
Μαλλί
πλεξίματος ή κορδέλες για τα μαλλιά
·
Ματάκια
·
Σύρμα
πίπας για το στόμα
Διαδικασία:
·
Σχεδιάζουμε
με το πιάτο το κεφάλι. Θα χρειαστούμε δύο κύκλους. Θα βάλουμε κόλλα και θα
τοποθετήσουμε ανάμεσα το ξυλάκι.
·
Έπειτα
σχηματίζουμε το πρόσωπο, κολλώντας τα ματάκια και το στόμα
·
Σχεδιάζουμε
σε ένα χαρτόνι ένα παιδικό χεράκι και το βάζουμε μπροστά από το στόμα. Έπειτα
σχεδιάζουμε και κολλάμε στο πρόσωπο τα δάκρυα
·
Τέλος
θα κολλήσουμε τα μαλλιά πλεξίματος στο επάνω μέρος του κεφαλιού και η λυπημένη
κουκλίτσα θα είναι έτοιμη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου