Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020

ΛΥΠΗ - ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ- ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙΑ - ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

 

“…μωβ ανθύλλια όλα στραμμένα

Δυτικά της λύπης”

Οδυσσέας Ελύτης

 

 

Χαρά και Λύπη
Είναι στιγμές που νιώθω στην καρδιά
αγκαθάκι βαθιά να την τρυπά.
Λύπη λέγεται θαρρώ,
σύννεφα μου φέρνει στο μυαλό!
Θέλω ουράνιο τόξο να φανεί,
Χρώματα, ελπίδα και χαρά
ταξιδεύουν στην ψυχή!
Τα σύννεφα συχνά φέρνουν βροχή, καταιγίδα δυνατή.
Κοιτάζουμε τον ουρανό ψηλά
μήπως αλλάξει ξαφνικά!
Θέλω ουράνιο τόξο να φανεί,
χρώματα, ελπίδα και χαρά
ταξιδεύουν στην ψυχή”
Ρ. Δαμηλάκη

 

 

Τι είναι άραγε η λύπη; 

 

Η λύπη είναι σαν ένα γκρίζο συννεφάκι που μπαίνει στην καρδούλα μας και τις περισσότερες φορές μας κάνει και κλαίμε


https://www.youtube.com/watch?v=MbSiteJJ5FQ&feature=youtu.be

(Τα συναισθήματά μου- η λύπη)

 ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ


  1. Με αφορμή τον πίνακα του Miro, μπορούμε να τον εκτυπώσουμε σε ασπρόμαυρο και το παιδί να ζωγραφίσει το πρόσωπο με το συναίσθημα της λύπης.


ΠΗΓΗ: https://www.pinterest.ca/pin/304063412323060719/

Joan Miro – The smile of flaming wings



  1. Άλλος ένας πίνακας του Miro, στον οποίο η φιγούρα φαίνεται οτι κλαίει.


ΠΗΓΗ: https://www.greelane.com/el/%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B5%CF%82/%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BD%CE%B5%CF%82/joan-miro-biography-4171788/



Προτεινόμενα τραγούδια για Λύπη



1. Το περιβόλι της Χαράς και της Λύπης

"-Αχ, το μεγαλείο της ζωής πώς να τ' αγγίξει ο άνθρωπος;
-Χα, χα..!!! Με ένα μικρό παραμύθι μπορεί λιγάκι να τ' ακουμπήσει, μπορεί γλυκά να το νιώσει...
-Αχ, και θα αρχίσει τρυφερά η ψυχή του να ονειρεύεται... Κι εκείνος μαγεμένος θα χαθεί σε ένα γελαστό και δακρυσμένο περιβόλι...
-Χα, χα...!!! Θα ταξιδέψει μέσα απ' τους μύθους, με χρώματα, με ήχους, με τραγούδια, με φωνές, με μουσικές, με αφηγήσεις ...
-Αχ και θα χαθεί για πάντα στον παιδικό κόσμο των ονείρων...
Ναι!!! Τούτο το παραμύθι είναι για μικρούς, για μεγάλους, για χαρούμενους και λυπημένους, για όλους μας...
Αχ αλήθεια, τι όμορφο που είναι να γελάει κανείς και
Χα..., τι όμορφο που είναι να δακρύζει...
Τι όμορφο που είναι να Ζει!!!
«Ναι!!... Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα ωραίο περιβόλι…..

Πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=VO3pY70fCa4

 

2.      Τα συναισθήματά μου – Λύπη

 

Λυπάμαι όταν …… η μαμά δεν με πάει βόλτα

Λυπάμαι όταν …… δεν μπορώ να παίξω με τον σκύλο μου

Φεύγουν οι φίλοι μου και με αφήνουν μόνο μου

Βλέπω κακά όνειρα…….

 

Πηγή : www.youtube.com/watch?v=MbSiteJJ5FQ

 

3.      Το χαρούμενο τραγούδι της λύπης – μαύρη μαγιονέζα

 

Σταμάτα να κλαις παλιάτσο
Δεν είναι αυτή η δουλειά σου
Εσύ πρέπει πάντα να χαμογελάς
Στην αρένα που σου φτιάξαμε
Χορδές κάνε τα δεσμά σου
Παίξε μας τραγούδια της χαράς

Σταμάτα να κλαις παλιάτσο
Κάνε μας να γελάσουμε
Φτιάξε μας το κέφι και τη ζωή
Του κλουβιού, που σε κλείσαμε
Τις αλυσίδες μας να ξεχα (χα χα)σουμε,
Του λείπει ξέρεις η ψυχή

Σταμάτα να κλαις παλιάτσο
Διασκέδασε μας
Κι ίσως μας μοιάσεις χωρίς πολύ πόνο
Για την παρέα που κάνουμε
Ευχαρίστησε μας
Τ’ αδέλφια σου πάνε εμάς έχει μόνο

Τι ωραία που περνάμε όλοι εδώ κάτω
Οι φωνές μας αντηχούν σ’ όλη την πλάση
Ακόμα και το μίσος μας είναι εδώ κεφάτο
Βίαιοι, χαρούμενοι κομπάρσοι.

 

Πηγή: www.youtube.com/watch?v=-Dg2afP_JX4

 

 

 

Έλα πάρε μου τη λύπη – Μάνος Χατζιδάκης


Είσαι ένα περιστέρι
Που πετά στον ουρανό
Πάμε να βρούμε ένα αστέρι
Σε ένα κόσμο μακρινό
Πάμε να βρούμε ένα αστείο
Σε ένα κόσμο μακρινό
Έλα να
Έλα να
Βρούμε ένα αστέρι
Που πετά
Που πετά
Ψηλά στον ουρανό
Είσαι ένα καρδιοχτύπι
Μου έχεις κόψει τα φτερά
Έλα πάρε μου την λύπη
Έλα δώσε μου την χαρά
Έλα πάρε μου την λύπη
Έλα δώσε μου την χαρά
Είσαι ένα καρδιοχτύπι
Μου έχεις κόψει τα φτερά
Τα γαρύφαλλα σου μέτρα
Σε αγαπώ όσο


https://www.youtube.com/watch?v=693prb2Dzhw


Διαβάστε μαζί με τα παιδιά:

  1. Η πριγκίπισσα θλίψη που έγινε Χαρά. Παράσχου, Σ (2006). Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα.
  2. Η νεράιδα της γης. Τσαλίκογλου, Φ. (2007), εκδόσεις Κέδρος, Αθήνα
  3. Γιατί το ροζ ελεφαντάκι έπεσε σε θλίψη και πως ξαναβρήκε την χαρά του. Weittze, M. (2008), εκδόσεις Ηλίβατον , Αθήνα.
  4. Έτσι αισθάνομαι. ChristopherSilas&Nr (2016), εκδόσεις Παπαδόπουλος, Αθήνα.
  5. Ο κύριος Ευτύχης και η κυρία Δυστυχία. Schneider Antonie (2013). Εκδόσεις Διάπλαση, Αθήνα.
  6. Ο ελέφαντας στη σκιά, της Ναντίν Ρομπέρ (εικ.: Βαλέριο Βιντάλι)Ο λύκος Ζαχαρίας μαθαίνει για τα συναισθήματα, της Οριάν Λαλμόν (εικ.: Ελεονόρ Τουιλιέ)
  7. Το σύννεφο που κατάπινε τα Ναι, της Σοφίας Δάρτζαλη Γιατί δεν έχω κέφια; της Σάρλοτ Ζόλοτοφ







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου