Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

ΑΓΑΠΗ

Ας μιλήσουμε για την αγάπη!!!

Τι είναι η αγάπη

Για παράδειγμα, «αγάπη είναι ένα ζεστό μαλακό συναίσθημα σαν πουπουλένιο συννεφάκι που μας κρατάει και το κρατάμε αγκαλιά», « αγάπη με κάνει να θέλω να χορεύω, να τραγουδώ και να γελώ», «θέλω να εκδηλώσω με το σώμα μου το συναίσθημα της αγάπης. Μπορεί να θέλω να αγκαλιάσω, να χαϊδέψω ή να δώσω φιλιά σ’ αυτόν που με κάνει να αισθάνομαι αγάπη. Μπορεί ένας άνθρωπος να με κάνει να αισθάνομαι αγάπη». «Μπορεί το αγαπημένο μου ζωάκι, το γατάκι ή το σκυλάκι μου να με γεμίζει απ’ αυτό το συναίσθημα  ή ακόμη και το αγαπημένο μου παιχνίδι να με κάνει να νιώθω τόσο ευχάριστα».

Μπορείτε κι εσείς με παρόμοιες μεταφορές και παραδείγματα να μιλήσετε στα παιδιά για την αγάπη κι ακόμη να ζητήσετε από αυτά να την εκφράσουν με δικές τους μεταφορές και με δικούς τους τρόπους.  Πολλές φορές μπορεί να μας σοκάρουν τα λόγια των παιδιών όταν αυτά έχουν ανεπτυγμένη συναισθηματική νοημοσύνη. Μια φορά άκουσα από ένα παιδάκι τεσσάρων χρόνων να λέει, «Η αγάπη είναι μια αγκαλιά, ζεστή φωλιά»(!!!)

Είδη αγάπης

Μπορεί να τα εξηγήσουμε στο παιδί κάπως έτσι: «Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη αγάπης. Αλλιώς αγαπώ τον μπαμπά και τη μαμά κι αλλιώς αγαπώ ένα φίλο ή φίλη μου», «η αγάπη είναι πάντα θετικό συναίσθημα. Όταν αγαπώ πλημμυρίζομαι από ευτυχία. Θέλω να γιορτάσω, ν’ ανταποδώσω τη χαρά μου στους άλλους»,  «όταν κατακλύζομαι από το συναίσθημα της αγάπης δεν νιώθω ποτέ ότι θέλω να  συμπεριφερθώ άσχημα ούτε αισθάνομαι δυσάρεστα».

Εκδηλώσεις αγάπης προς τους άλλους

Την αγάπη μου μπορώ να την εκδηλώσω με πάμπολλους τρόπους. Μερικά παραδείγματα:

·      Όταν αγαπώ τους άλλους τους αποδέχομαι όπως είναι, τους αγαπάω δηλαδή γι’ αυτό που είναι χωρίς να τους απορρίπτω.

·      Θέλω να περνώ χρόνο με τους ανθρώπους που αγαπώ.

·      Συχνά θέλω να εκδηλώσω την αγάπη μου μέσα από  χειρονομίες, με μια στοργική αγκαλιά, ένα χάδι  ή με φιλιά. Μπορεί ακόμη να θέλω να δωρίσω κάτι σε κάποιον που αγαπώ.

Συζητήστε με τα παιδιά τα δικά τους παραδείγματα.

Εκδηλώσεις αγάπης από τους άλλους προς εμένα

Για παράδειγμα,«Όταν οι άλλοι με αγαπάνε αυτό θα πει ότι θέλουν το καλό μου. Θέλουν να είμαι καλά, ευτυχισμένος/η και υγιής. Μπορεί να με φροντίζουν όπως η μαμά, ο μπαμπάς, ο παππούς και η γιαγιά. Οι φίλοι που με αγαπάνε μπορεί συχνά να αναζητούν την παρέα μου, να θέλουν να περνάμε χρόνο και να είμαστε χαρούμενοι μαζί», κλπ.

Πηγή: https://www.anthia.net/gynaika/mhtera/milwntas-sta-paidia-gia-thn-agaph/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου